Jak negocjować ceny telewizorów hotelowych

Ludzie często myślą, że przedstawiciele dużych firm i ogromnych korporacji już na wstępie mogą cieszyć się zniżkami niedostępnymi dla zwykłych klientów. Prawda nieraz bywa zupełnie inna – czasem łatwiej jest wynegocjować rabat w sklepie z pojedynczym sprzedawcą, niż mierzyć się z zarządcami obcej firmy.

Kupując wiele telewizorów hotelowych wynegocjowaliśmy spory rabat

telewizory hoteloweDobrze pamiętam dzień, w którym przyszło mnie i prezesowi negocjować ceny u jednego z najlepszych dostawców telewizorów na rynku. Szliśmy tam myśląc, że będzie to raczej ciężka przeprawa – z tego, co opowiadali nam ludzie z innych firm, wynegocjowanie tam czegokolwiek graniczyło z cudem. Gdy jednak zaczęliśmy składać zamówienie na telewizory hotelowe widzieliśmy, że nasi kontrahenci nie są wcale tacy nieustępliwi. Od razu zapytali jakie proponujemy ceny i zaczęli się nad tym zastanawiać. Wiedzieliśmy, że było to duże zamówienie, ale prawdopodobnie firma tego typu mierzy się z tego rodzaju zamówieniami każdego dnia. Ku naszemu zaskoczeniu stwierdzili, że nasza propozycja na ceny telewizorów jest jak najbardziej racjonalna, i zgadzają się oni bez żadnych zastrzeżeń. Gdy telewizory przyjechały do hotelu każdy pytał ile kosztowały i jak udało nam się je zdobyć. Mało kto wierzył, że nasz kontrahent poszedł nam na rękę, jeśli chodzi o cenę. Okazało się jednak, że zawsze warto jest mieć nadzieję i chociaż spróbować negocjować ceny, nie ważne, czy jesteśmy u mechanika samochodowego, czy też kupujemy telewizory do hotelu którym zarządzamy.

Ludzie niestety odchodzą od tradycji negocjowania i targowania ceny. Prawda jest taka, że jest to bardzo dobra rzecz, która pozwala nam na lepsze poznanie intencji oraz oczekiwań naszego klienta. Często podczas negocjacji bowiem, możemy dowiedzieć się o klientach bardzo wielu ciekawych rzeczy.