Wystarczy przejść się po ulicach miasta, by zauważyć, jak wiele ulotek reklamowych rozdaje się przechodniom każdego dnia. W takim gąszczu ulotek bardzo trudno wyróżnić się i wprowadzić coś, co nie trafi do najbliższego kosza na śmieci. Trudność z wyróżnieniem się pośród tak wielu ulotek to największy problem.
Ulotki wywołujące pozytywne skojarzenia u odbiorców
Można jednak temu zaradzić, korzystając z oferty firmy, która zna się na projektowaniu ulotek i stworzy coś, co będzie ciekawe dla potencjalnego klienta. Na samym wstępie należy zastanowić się nad tym, do kogo skierowana jest ulotka reklamowa. Inaczej wyglądają ulotki przeznaczone dla młodych ludzi, a inaczej dla osób starszych. Jeśli chodzi o ulotki dla osób młodych, to warto umieszczać na nich informacje o stronach internetowych czy adresy mailowe. Można też zlecić projektowanie ulotek, które mają być dostarczane osobom starszym. W takich ulotkach raczej warto podawać dane do kontaktu bezpośredniego z firmą lub kontaktu telefonicznego. Określenie grupy odbiorców ulotek reklamowych to pierwszy i najważniejszy krok, jeśli chodzi o projektowanie. Projektując ulotki, warto odnieść się do miłych wspomnieć odbiorców. Okazuje się, że ulotki reklamowe w postaci pocztówek wakacyjnych czy też kartek świątecznych o wiele rzadziej lądują w koszu na śmieci. Chodzi tutaj po prostu o pozytywne skojarzenia odbiorców. Podstawowym elementem każdej ulotki reklamowej jest oczywiście jej nagłówek.
Powinien być on duży, dobrze widoczny, czytelny. Najlepiej umieszczać w ulotce nagłówek, który zainteresuje klienta. Może to być np. coś zabawnego. Czasem wykorzystuje się też prowokacyjne hasła w ulotkach – wszystko po to, by zachęcić klienta do przeczytania dalszej części. Ulotka nie jest formą wizytówki, dlatego nie trzeba umieszczać w nagłówku nazwy firmy.